Zoho har nu lanserat Bigin, ett okomplicerat CRM-system som är skräddarsytt för det mindre småföretaget. Syftet är att erbjuda en lösning för säljarbetet som är enkel och snabbt att komma igång med för den mindre verksamheten.

Bigin, som kostar endast blygsamma €9 per användare och månad strävar efter att vara en instegsprodukt som enkelt kan uppgraderas till Zoho´s mer avancerade produkter allt eftersom behoven förändras. Zoho Bigin finns även som “gratisversion” för en enskild användare men då med grundläggande funktioner.

Vältajmad lansering

Tidpunkten för Zohos lansering är anmärkningsvärd och vältajmad med tanke på att många småföretag just nu pressas hårt av COVID-19-pandemin. Här finns en lösning som till månadskostnaden av en “bricklunch” levererar tonvis av funktionalitet och som digitaliserar säljarbetet.

Varför inte använda ett “fullskaligt” CRM-system?

Mjukvara för kundrelationshantering (sk. CRM) är ofta oerhört funktionsrik och anpassningsbar och kan därför ofta vara överväldigande för det mindre företaget som bara vill effektivisera sin verksamhet. Zoho Bigin är en enkel molnlösning utformad för att hantera några av de vanliga administrationsproblemen som ett mindre företag dagligen möter i säljarbetet.

Snabb uppsättning

Bigin kan vara igång på 30 minuter och är designad för frilansare, individer och småföretag som inte behöver alla delar i ett fullstort CRM-system.

Glöm komplexa installationsprocesser och otaliga timmar tillbringade på produktutbildningar. Här är ett försäljningsverktyg som faktiskt är enkelt att använda. Importera dina befintliga data och kom igång!

Mobilt

Med Bigin behöver du aldrig oroa dig för missade möten eller viktiga aktiviteter när du är på resande fot. Bigins appar för iOS och Android har byggts med särskild hänsyn till en vardag på kontoret och på resande fot.

Vad innehåller Zoho Bigin?

I grunden erbjuder Bigin alla de väsentliga funktioner för försäljning som behövs för att effektivt konvertera leads till kunder – det har en snygg minimalistisk design och ett intuitivt gränssnitt som snyggt samlar in följande funktioner:

Moduler

  • Pipeline för kunderbjudanden
  • Kontakter
  • Företag
  • Produkter
  • Aktiviteter (t.ex. uppgifter / samtal / händelser)
  • Instrumentpaneler (KPI, diagram)

Kanaler

  • E-post
  • Sociala media
  • Telefon (med inbyggd telefoni)
  • SalesSignals

Några andra nyckelfunktioner

  • Arbetsflöden
  • WebForms
  • Massmeddelanden
  • E-postmallar
  • Användarroller * -profiler

Anpassningar

  • Anpassade fält
  • Anpassade listvyer
  • Smarta filter

Integrationer

  • G-svit
  • Office 365
  • Zoho
  • Zapier

Vad säger kunderna?

Efter att ha undersökt och implementerat CRM-system i över tio år, hittade Luison Lassala, VD för Bedrock Success Consulting äntligen ett CRM som verkligen är byggt för små företag. Luison är en ivrig användare av Bigin för sitt eget företag och är glad över att implementera det för framtida kunder.